مدیریت دامنه ها بیشتر و بیشتر مرتبط می شود ، زیرا دنیای دامنه ها پیچیده تر و پیچیده تر می شوند. وقتی انتخاب انتهای دامنه چند برابر شد ، این امر با معرفی دامنه های سطح بالا جدید (nTLD) روشن شد. علاوه بر این ، الزامات مقررات عمومی حفاظت از داده های اروپا (EU GDPR) چارچوب قانونی را تشدید می کند. مشخصات مدیریت دامنه ها و گواهینامه های SSL را ایمن تر می کند ، اما پیاده سازی بسیار پیچیده تر می شود. علاوه بر این ، شرکت ها با این چالش روبرو می شوند که مجرمان سایبری به طور غیرقانونی حق دامنه های اختصاص یافته را فریب می دهند یا آنها را با نام دامنه هایی که برای فروش هستند فریب می دهند.
موضوع بسیار پیچیده است به طوری که اگر مایل باشند شرکت ها همیشه باید به روز باشند دامنه های خود را به صورت پایدار مدیریت کنید. تلاش به خصوص با وجود دامنه بزرگ بسیار زیاد است ، به طوری که مدیریت به یک ارائه دهنده خدمات حرفه ای مانند Adacor سپرده می شود. این امر به ویژه هنگامی مفید است که چندین کارمند و بخش مختلف مسئول کارهای بیشمار در مدیریت دامنه باشند. در نهایت ، هیچ صاحب دامنه ای نمی تواند از انجام نوعی مدیریت دامنه جلوگیری کند. Adacor طیف گسترده ای از خدمات مدیریت دامنه را به مشتریان خود ارائه می دهد. آنها پشتیبانی می کنند تا داده های دامنه را به روز و ایمن نگه دارند. علاوه بر این ، استفاده از آنها مورد تجزیه و تحلیل قرار می گیرد و کد وضعیت http به طور خودکار مورد پرس و جو قرار می گیرد. برای حفظ امنیت و پشتیبانی از وب سایت های مرتبط. این مدیریت شامل ثبت و تمدید و همچنین حفظ اطلاعات مربوط به دامنه ها و دارندگان آنها است. پرتفوی دامنه های بزرگ وقتی بوجود می آیند که شرکت ها بسیاری از نام های دامنه مرتبط را با پسوندهای مختلف ثبت کنند. بعضی از این دامنه ها معمولاً برای مدت طولانی خاموش هستند ، بعضی اوقات اصلاً استفاده نمی شوند. استفاده از نام دامنه از وب سایت کلاسیک شرکت از طریق اینترانت یا اکسترانت گرفته تا صفحات ویژه کمپین و محصول یا یک وبلاگ متغیر است. با افزایش تعداد دامنه ها ، پیچیدگی و زمان لازم برای مدیریت نمونه کارها دامنه افزایش می یابد. به همین دلیل است که بسیاری از شرکت ها از خدمات مدیریت دامنه استفاده می کنند که برنامه های متنوعی از خدمات را برای مدیریت تمام دامنه های فعال و غیرفعال در یک نمونه کارها ارائه می دهند.
از سال 2003 ، Adacor از شرکت های دارای سرویس مدیریت دامنه برای ثبت و مدیریت دامنه ها پشتیبانی می کند. برای این منظور ما یک زیرساخت DNS بدون خطا فراهم می کنیم که بالاترین محافظت ممکن را در برابر دسترسی غیر مجاز دارد. تعمیر و نگهداری آدرس های IP (مدیریت DNS) و پذیرش تنظیمات فنی در این سرویس گنجانده شده است. هزینه های ایجاد شده را می توان به مرکز هزینه دقیق اعلام کرد. ما در حال حاضر حدود 8000 دامنه را برای 40 مشتری از شرکت ها و شرکت های متوسط مدیریت می کنیم.
چرا شرکت ها به مدیریت دامنه نیاز دارند؟
دامنه ها یک شاخص مهم برای شرکت ها هستند. هر صفحه اصلی به یک نام دامنه مناسب و پسوند مربوطه نیاز دارد. هنگام راه اندازی مجدد هدایت به وب سایت های دیگر ، آنها همچنین مورد توجه بسیاری قرار می گیرند. تمام آدرس های ایمیل یک شرکت حاوی نام دامنه هستند و یک پیش شرط مهم برای ارسال نامه الکترونیکی – چه از داخل و چه از خارج است. علاوه بر گزینه های کاربردی کلاسیک ، حضورهای آنلاین متعدد دیگر به آدرس اینترنتی نیاز دارند. اینها شامل یک اینترانت ، یک اکسترانت یا پورتال مشتری برای ارائه اطلاعات برای گروه خاصی از کاربران و همچنین صفحات ویژه کمپین و محصول است. پروژه های مختلف آنلاین هرکدام به URL خاص خود (Uniform Resource Locator) نیاز داشتند. در نتیجه ، سبد دامنه بسیاری از شرکتها تحت رشد مداوم قرار می گیرند.
وقتی تیم های چابکی مانند بازاریابی یا مدیریت محصول برنامه های IT و وب را طراحی می کنند ، آنها ایده اولیه آدرس اینترنت را دارند. برخی از کارزارها با یک سوزن گرم گره خورده است ، اما همه آنها یک چیز مشترک دارند: آنها تحت فشار زمان زیادی قرار دارند و باید در اسرع وقت آنلاین شوند. بازاریابی می خواهد به روز باشد ، مدیریت محصول می خواهد اطلاعات مهم در مورد محصولات ، خدمات و سایر مزایا را به موقع در اختیار مشتریان بالقوه قرار دهد.
به عنوان یک قاعده ، بخش IT مسئول راه اندازی است. دامنه های جدید یک تیم با موقعیت مناسب ، این کار را سریع و قابل اعتماد حل می کند. با این حال ، اگر IT به موقع نیازهای بخشهای متخصص در مورد ثبت دامنه های جدید را برآورده نکند ، اتفاق می افتد که آنها با دور زدن IT ، دامنه های مورد نیاز را خود سفارش دهند. انجام این کار از نظر فنی آسان است ، اما از دیدگاه شرکت توصیه نمی شود. در حالت شدید ، یک "IT سایه" با یک سیستم دامنه تکه تکه ایجاد می شود. در چنین شرایطی ، به سختی می توان ردیابی کرد که چه کسی دامنه را با چه قیمت از کدام ارائه دهنده خدمات سفارش داده است. یک مدیریت دامنه مرکزی با فرآیندهای کارآمد از چنین سناریویی جلوگیری می کند. در عوض ، بخشهای تخصصی به ترتیب بهینه در سفارش دامنه های خود با هماهنگی IT پشتیبانی می شوند. تیم مدیریت دامنه ما شخصاً از شرکت ها مراقبت می کند. کلیه خدمات موجود در این پیشنهاد را می توان از طریق پورتال مشتری ما مدیریت کرد. کارمندان واحدهای تجاری مختلف یا زیرمجموعه ها از آن برای جستجوی ، ثبت و مدیریت نام دامنه ها به صورت متمرکز و بر اساس یک ماتریس مجوز فردی استفاده می کنند. علاوه بر نمونه کارها تحت مدیریت Adacor ، دامنه های خارجی ارائه دهندگان شخص ثالث را می توان در پورتال مشتری ادغام کرد. لیست شفاف ، نمای کاملی از موجودی دامنه در کل گروه را ارائه می دهد – حتی اگر این امر منحصراً توسط Adacor مدیریت شود. این پلتفرم توابع مفید دیگری را نیز ارائه می دهد. این شامل یک بررسی اجمالی از سوابق DNS دامنه ها و ایجاد تغییر مسیرها است ، به عنوان مثال هجی کردن نام های تجاری یا محصولات مختلف به یک وب سایت مرکزی.
nTLD ها چگونه بر مدیریت دامنه تأثیر می گذارند؟
با معرفی جدید برتر بیش از هزار پسوند دامنه جدید در چند سال گذشته به بازار آمده است. تنوع ، پیگیری امور را دشوارتر می کند. این امر نه تنها در بسیاری از ویژگیهای ویژه ای که باید هنگام ثبت TLD های جدید مورد توجه قرار گیرند ، اعمال می شود. علاوه بر این ، ثبت ها دارای اختیار گسترده ای هستند که می توانند هنگام اختصاص نام دامنه ها محدودیت بیشتری داشته باشند. هر رجیستری سیستم خاص خود را دارد. در نتیجه ، الزامات صاحب دامنه بالقوه اغلب با انجام تشریفات مختلف و صرف هزینه زیاد در ارتباط است.
یک سرویس مدیریت دامنه خوب از خریداران یک شرکت در دسترسی به کلیه TLD های موجود در اینترنت پشتیبانی می کند بازار. علاوه بر این ، در مراحل اولیه اطلاعات حیاتی تصمیم گیری را درباره یا علیه نام دامنه در اختیار شما قرار می دهد. در مراحل ثبت نام ، Adacor تمام وظایف ممکن را بر عهده می گیرد: اول ، ما نیازهای اضافی را هماهنگ می کنیم. سپس فرم ها را برای مشتریان پر می کنیم. ما اسناد تکمیل شده را به شرکت ارسال می کنیم ، جایی که آنها فقط نیاز به امضا و مهر دارند. مشتری نیازی به نگرانی در مورد بندها و جزئیات وقت گیر ندارد.
چه چالش هایی با GDPR همراه است؟
در 25 مه 2018 ، مقررات عمومی حفاظت از داده ها در سراسر اروپا لازم الاجرا شد. از آن زمان ، اطلاعات شخصی باید تا آنجا که ممکن است ناشناس شود. اطلاعات مربوط به مالک دامنه و مدیر ذخیره شده در رجیستری دیگر نمی تواند در whis عمومی مشاهده شود. در نتیجه مدیریت دامنه مرکزی اهمیت بیشتری پیدا کرده است. این باید مروری بر داده های دامنه فعلی داشته باشد و آنها را از طریق درگاه مشتری در دسترس قرار دهد.
اگر نام دامنه مورد نظر اشغال شود ، قبل از معرفی GDPR دریافت داده های مالک و فروشنده بالقوه آسان تر بود. اکنون خرید چالش برانگیزتر است. حتی اگر دامنه فعالانه برای فروش در بازار مربوطه ارائه شود ، ارزیابی معتبر بودن یا نبودن ارائه دهنده دام دشوار است. Adacor Domain Management به طور مفصل برای مشتریان تحقیق می کند که آیا یک ارائه دهنده قابل اعتماد است. در صورت درخواست ، می توانیم پیشنهادات و خرید دامنه ها را تحویل بگیریم. مشتری پس از آن ناشناس می ماند.
در گذشته ، می توان مستقیماً از صاحبان دامنه نامه نوشت به شرطی که آدرس ایمیل خود را در عمومی نگهداری کنند. این امر باعث می شود که خرید دامنه مستقیماً با مالک پردازش شود. حتی اگر دامنه ای به صورت فعال برای فروش در اینترنت ارائه نشده باشد. این دیگر امکان پذیر نیست. حتی در صورت تلاش زیاد ، مالک تنها در صورتی پیدا می شود که دامنه ای را در بازار دامنه فعالانه ارائه دهد یا مستقیماً به یک بازار یا فروشنده متعلق باشد. با توجه به سالها تجربه ما ، ما نمای خوبی از مکانهای مختلف تجاری داریم ، تمام فروشندگان دامنه را می شناسیم و از شهرت آنها اطلاع داریم. به همین دلیل ، شرکت ها از توصیه های ما در مورد معتبر بودن یک بازار یا فروشنده دامنه قدردانی می کنند.
شرکت ها چگونه از خود در برابر سو mis استفاده محافظت می کنند؟
به محض اینکه اشخاص ثالث با ثبت نام دامنه های خاص ، حقوق مارک تجاری شرکت ها را نقض کنند ، ما به امکاناتی که شرکتها می توانند علیه آن اقدامات قانونی انجام دهند اشاره کنند. ما همچنین از شما در شروع دادرسی یا درخواست اختلاف حمایت می کنیم. علاوه بر این ، سرویس نظارت بر مارک ما به طور خاص توجه خود را به نام دامنه هایی جلب می کند که می تواند اعتبار یا اقتدار یک مارک تجاری را خدشه دار کند.
در ایمیل های متقلبانه ، از صاحبان دامنه به طور منظم خواسته می شود دامنه خود را با پرداخت هزینه یا برای ادعای حق تمدید کنند. در ازای پرداخت از دامنه خود چشم پوشی کنند. ما چنین ایمیل های فیشینگ را برای مشتریان خود فیلتر می کنیم و در مورد عدم اطمینان و س questionsال در مورد پیام های هرزنامه به آنها مشاوره می دهیم.
چرا مجوزهای SSL اجباری هستند؟
ابزار دیگری که از سو mis استفاده محافظت می کند ، استفاده از گواهینامه های SSL است. . پروتکل SSL (لایه سوکت های امن) یک روش رمزگذاری برای انتقال داده های پایان به پایان محرمانه ، معتبر و محافظت کننده از یکپارچگی است. پروتکل TLS (Transport Layer Security) یک پروتکل امنیتی مبتنی بر SSL است.
وکلا و تکنسین ها توافق دارند که GDPR برای استفاده از رمزگذاری SSL / TLS برای وب سایت ها نیاز دارد. این امر بیشتر از همه برای انتقال اطلاعات شخصی ، به عنوان مثال از طریق فرم های وب ، اعمال می شود. طبق GDPR ، اینها به ویژه شایسته محافظت هستند.
Adacor می تواند درخواست ، تمدید ، مدیریت و صدور صورت حساب گواهینامه های SSL را برای مشتریان در صورت درخواست ، به عهده بگیرد. در صورت تمایل ، ما درخواست های مربوط به امضای گواهی (CSR) را ایجاد می کنیم و آنها را بر روی سرورها نصب می کنیم. برای این منظور ما با نهادهای مختلف صدور گواهینامه همکاری می کنیم.
نتیجه گیری: مدیریت دامنه بیش از هر زمان دیگری مهم است
از زمان معرفی پایان نامه های دامنه جدید و اجرای GDPR اروپا ، بازار دامنه کمتر مشخص است و اداره نمونه کارها دامنه خواستار تر می شود. داده های شخصی دیگر از طریق پرس و جو WHOIS به طور عمومی قابل مشاهده نیست و پردازش داده های مشتری از طریق وب سایت خود باید SSL رمزگذاری شده باشد. نمونه کارها دامنه شخصی شما به طور فزاینده ای زمان و منابع را مصرف می کند. Adacor Domain Management Service از سال 2003 یک شریک باتجربه برای برون سپاری مدیریت دامنه بوده است – فارغ از اینکه آیا این امر مربوط به ثبت نام ، مدیریت ، خرید دامنه ، زیرساخت های ایمن ، مدیریت DNS یا خرید و اجرای SSL -Certificates می باشد. مشتری خودش تصمیم می گیرد که چه کاری در سلف سرویس از طریق پورتال مشتری انجام دهد و کدام یک را به Adacor واگذار خواهد کرد.
.