در توسعه نرم افزار چابک ، صاحبان محصولات مرتباً با این سؤال چالش برانگیز روبرو می شوند: توسعه دهندگان ما در مرحله بعدی باید چه کنند؟ با ما هم همینطور است. ارقام مختلف کلیدی معمولاً برای تصمیم لازم لازم است. اینها نشان می دهد که کدام ویژگی ارزش افزوده باعث می شود محصول تولید شود – یا به عبارت دیگر: چه "ارزش تجاری" دارد. برای دستیابی به یک درک مشترک و ارزیابی شفاف از این ارزش ، شرکت هایی با "پوکر ارزش تجاری" از روش بازیگوش استفاده می کنند.
در Adacor ما چندین سال است که از این روش استفاده می کنیم. ما برای اولین بار از آن استفاده کردیم تا بتوانیم مراحل بعدی در توسعه نرم افزار چابک را بر اساس ارزش تجاری عملکردهای فردی ارزیابی و برنامه ریزی کنیم. دور پوکر یک موفقیت کامل بود. از آن زمان ، ارزش تجارت پوکر بخشی اثبات شده در توسعه نرم افزار چابک ما بوده است.

وقتی کارت ها تعیین می شوند ، ارزش تجارت تعیین می شود.
ذینفعان پوکر را برای ارزش تجاری
تعیین می کنند. که ذینفعان تیمهای مختلف در فواصل منظم گرد هم می آیند. در Adacor ، مدیران عامل ، رهبران تیم یا نمایندگان آنها در جدول بازی ها می نشینند. در آغاز دور ، صاحب محصول به طور خلاصه عملکرد مورد بحث را معرفی می کند و به سؤالات پاسخ می دهد. پس از یک دوره بازتاب کوتاه ، شرکت کنندگان ارزیابی خود را از ویژگی ارائه می دهند. تمرکز بر روی پاسخ به این سؤال است که چه سهمی می تواند در ارزش تجارت کسب کند. مجموعه کارت ویزیت با هشت کارت برای ارزیابی موجود است. کارت ها نمادی از 100 تا 300 تا 3000 هستند. هر یک از شرکت کنندگان کارتی را انتخاب می کند که بیشترین تطابق با ارزیابی ارزش کسب و کار را دارد و رو به جلوی آنها روی میز قرار می گیرد. سپس همه کارتها روشن شده و مقادیر برآورد شده قابل مشاهده است. اگر این موارد به هم نزدیک باشند ، صاحب محصول مقدار مربوطه را به اجرای ویژگی نسبت می دهد. اگر آنها متفاوت باشند ، بحث باز می شود. شرکت کننده هایی که ارزش آنها به طور قابل توجهی از میانگین انحراف می یابد ، استدلال های خود را بیان می کنند.
.