به عنوان CTO، CIO یا مدیر فناوری اطلاعات، الزامات شما و فناوری اطلاعات تقریباً در همه شرکتها یکسان است:
رشد، دیجیتالی کردن و افزایش کارایی را فعال کنید.
به دلیل عدم قطعیتهای جدید ناشی از COVID-19، زنجیره تامین مختل شده و تغییرات آب و هوایی، شرکت ها باید پاسخ دهند. این تنها از طریق رشد بیشتر، حاشیه سود بیشتر و خدمات و مدلهای تجاری کارآمد، انعطافپذیر و انعطافپذیر قابل دستیابی است.
ما 3 گرایش برتر فناوری اطلاعات خود را از بحث و گفتگو با مشتریان و شرکا استخراج می کنیم. با این حال، بهویژه با توجه به روند ارائهدهندگان خدمات دیجیتال بزرگ، ما اغلب به واقعیت بسیاری از بخشهای فناوری اطلاعات اشاره نمیکنیم: «دفتر خانگی به عنوان یک محرک برای VR» یا «هوش مصنوعی مسئول» موضوعات هیجانانگیزی هستند. از بحثهای ما، چالشهای مدیران فناوری اطلاعات معمولاً تا حدودی «ملموستر» هستند. محافظت در برابر حملات به شدت در حال افزایش
ساده سازی فرآیندهای موجود در تجارت و فناوری اطلاعات، دیجیتالی کردن محصولات و خدمات و توسعه جدید مدلهای کسبوکار دیجیتال مهمترین اهرمهایی هستند که شرکتها میتوانند با توجه به رشد و کارآیی روی آورند. نرمافزار و سرورهای خود کار – سیستمهای داخلی، مسیر ابر را اجتنابناپذیر میکنند. اکثر راه حل های نرم افزاری که امکان افزایش کارایی و ویژگی هایی را برای نیازهای شغلی و تخصصی فراهم می کنند، فقط به عنوان خدمات ابری ارائه می شوند. بنابراین، پایبندی به راهحلهای داخلی ناگزیر منجر به رویکردهای قدیمی و کاهش بیشتر رقابتپذیری دیجیتال میشود. . برای مثال، برنامههای بانکداری تلفن همراه N26 و ING-Diba به عنوان نمونههای عالی عمل میکنند. کارکنان فناوری اطلاعات برای بهره برداری از سرورهای سخت افزاری خود باید گام به گام کاهش یابند. ، PaaS یا SaaS – بسته به نیازها و مورد استفاده
برنامههای کاربردی دارای تنوع گستردهای هستند. توسعه داده شده در داخل، توسط خودتان، به عنوان SaaS یا میزبان. این امر با افزایش تصاعدی پیچیدگی حفاظت از این سناریوهای مختلف همراه با چالشهای فردی آنها همراه است. بنابراین یک راه حل DNS بسیار در دسترس، انعطاف پذیر و ایمن ضروری است. فرآیندهای دیجیتال، محصولات و مدل های کسب و کار در فضای ابری
میبینیم که پروژههای موجود اغلب در ابتدا از طریق بالابر و شیفت تعویض می شوند، د. اچ. سرورهای داخلی به سادگی با vServers در فضای ابری جایگزین می شوند. یا مشتری مایل است یک پسوند هیبریدی را پیاده سازی کند. برنامهها در هسته داخلی یا در یک ابر خصوصی میزبانی شده باقی میمانند و فقط توسط سرویسهای ابری گسترش مییابند. – حفاظت از ربات و باج افزار تنها برخی از کلیدواژه های اصلی هستند. با فشار دیجیتالی شدن ناشی از کرونا، نه تنها حوزه های کسب و کار دیجیتال برای همه شرکت ها مهم تر شده است. با جابجایی کار به دفاتر غیرمتمرکز خانگی، امنیت نقاط پایانی و در دسترس بودن برنامهها و فرآیندهای مبتنی بر وب بیش از هر زمان دیگری مهم میشود. برنامههای ایمن و ابر
بنابراین مدیران فناوری اطلاعات باید سوالات زیر را از خود بپرسند :
دامنه اصلی ما کجاست؟
اگر برای دسترسی های راه دور و VPN های ما چه اتفاقی می افتد DNS ما دیگر به دلیل حمله DDoS پاسخ نمی دهد؟
کار دیجیتال را برای تیمها فعال میکند – کار از راه دور
اکثر شرکتها با چالش جدید کار از راه دور در طول همهگیری کرونا به خوبی عمل کردهاند. کارمندان شما مطمئناً نوعی از کار ترکیبی تقریباً در همه شرکت ها وجود دارد. برای راه حل های سریعی که در طول همه گیری ایجاد شد، اکنون باید راه حل های دائمی، ایمن و پایدار ایجاد شود. برخی از چالش ها عبارتند از:
- آخرین سیلوهای داده باقیمانده را از راه دور در دسترس قرار دهید. B. از طریق SASE.
- بسترهای ارتباطی و همکاری ایجاد کنید که از یک محیط کاری ترکیبی پشتیبانی می کند. ب. دروازه های VPN یا DNS.
راهحلهای سریع فناوری اطلاعات برای بخشها و تیمها
کار ترکیبی، فشار برای کارآمدی بیشتر، تغییرات سریع در بازار و فشار برای کوتاهتر کردن زمان ورود به بازار برای همه فرآیندها، تأثیر بسیار زیادی را بر جای میگذارد. فشار بر دپارتمانها
درک فزاینده از نیاز به دیجیتالیسازی و در نتیجه دانش روزافزون در تیمها منجر به افزایش شدید نیاز به راهحلهای فناوری اطلاعات در بخشها میشود. IT داخلی باید راه حل هایی را برای خودیاری در یک چارچوب کنترل شده ارائه دهد تا از ظهور IT سایه بزرگتر جلوگیری شود. در عین حال، مهم است که از ناامید شدن کارکنان در بخش ها جلوگیری شود. بنابراین، دیجیتالی شدن دپارتمان ها باید تا حدی از ظرفیت فناوری اطلاعات شما جدا شود. در عوض IT بر نقش کنترلی، مشاوره و هدایت تمرکز دارد .
ابتکارات مهم:
- از ارائه دهندگان خدمات مدیریت شده و زیرساخت های ابری استفاده کنید تا به تیم خود فرصت IT را کاهش دهد و از بین ببرد. برای پر کردن نقش کنترلی. به خصوص در زمینه نرم افزارهای استاندارد (ERP، CRM، HR و غیره)، محصولات واقعا خوب و نوآورانه در درجه اول به عنوان SaaS ارائه می شوند. از سرورها و برنامه ها مراقبت کنید. یک عامل پیچیده دیگر این است که از نوآوری خارجی استفاده نمی شود، زیرا بهترین محصولات در حوزه تخصصی مربوطه استفاده نمی شود. با راهحلهای SaaS، اطمینان از اینکه میتوان آنها را از طریق APIها ادغام کرد تا سیلوهای داده جدید ایجاد نشود، ضروری است. تجربه نشان داده است که بسیاری از متخصصان فناوری اطلاعات به پلتفرمهای بدون کد یا کمکد نگاه انتقادی دارند. آنها می توانند از فناوری اطلاعات در ارائه راه حل هایی برای بخش ها با سرعتی چند برابر سریعتر از رویکردهای سنتی پشتیبانی کنند. گام بعدی، ارائه مرکزی پلتفرمهای آزمایششده و ایمن شده توسط فناوری اطلاعات برای استفاده توسط کاربران آموزشدیده یا با تجربه در بخشها است. IT راه حل های آماده برای بازار در یک محیط امن و تحت حمایت IT خود را. این تنها با انتقال دانش و ابزارهای مناسب قابل دستیابی است.
نتیجهگیری: چالشهای واقعی فناوری اطلاعات در ماههای آینده
سال 2022 سال چالشبرانگیز دیگری برای مدیران فناوری اطلاعات است. در مشارکت خود در روندهای فناوری اطلاعات در سال 2022، آگاهانه وارد فرضیه هایی مانند متاورس و شرکت نشدم، بلکه موضوعاتی را از بحث های مشتری مطرح کردم که به نظر ما چالش های واقعی را برای 18 ماه آینده منعکس می کند.
Adacor در سال 2022 با تمرکز جدید بر روی کد پایین تمرکز خواهد کرد. ما در حال راهاندازی API کمکد و پلتفرم ادغام Exolink هستیم. کل پشته ابری، برنامه ها و داده های شما را می توان در یک پلتفرم ادغام کرد. این به شما امکان میدهد راهحلهای سریع برای بخشهای خود و همچنین جریانهای داده مبتنی بر API بسیار در دسترس را پیادهسازی کنید.
اگر یکی از آزمایشکنندگان بتا انتخابی هستید، لطفاً با آدرس ایمیل خود در اینجا ثبت نام کنید
.