مسئولیت اجتماعی برای شرکتها به چه معناست

مسئولیت اجتماعی برای شرکتها به چه معناست

آخرین به روزرسانی در 7 دسامبر 2020

مسئولیت اجتماعی شرکت (CSR) به معنای پذیرش مسئولیت اجتماعی خارج از چارچوب شرکت خودتان و لنگر انداختن آن به صورت استراتژیک است. شرکت هایی که قادر به درک نیازهای جامعه هستند و در برابر آنها واکنش نشان می دهند ، نه تنها درگیر می شوند ، بلکه موقعیت خود را برای آینده گرا بودن نیز تعیین می کنند. برنامه ریزی مفهوم CSR نه تنها برای شرکت ها مفید است. به خصوص برای شرکت های کوچک و متوسط ​​(این امر با توسعه فرهنگ شرکتی خوب همراه است. ما نشان می دهیم که چگونه CSR را می توان با ایده هایی که به راحتی قابل اجرا هستند ، زنده کرد.

شکل خوبی است: 74 درصد از کل شرکت های صنعتی آلمان درگیر می شوند در منطقه CSR ، بر اساس مطالعه Randstad آلمان از سال 2019. ارزشهای اخلاقی زندگی ، افزایش تصویر مرتبط و وفاداری بالا به معنای سود هر شرکت است. شرکت های بزرگ برای تقویت رقابت پذیری خود از CSR استفاده می کنند. شرکت های کوچک و متوسط از طرف دیگر ، شرکت ها اغلب ادغام مسئولیت اجتماعی را در فلسفه و فرایندهای شرکتی خود دشوار می دانند. هدف این نیست که در سطح جهان عمل کنیم و بودجه هنگفتی را در دسترس قرار دهیم ، بلکه تعهدات را باید به بخشی جدایی ناپذیر از فرهنگ شرکت ها تبدیل کنیم. . همه از د شروع می کنند هر چقدر شرکت بزرگتر باشد ، می توان استفاده را گسترش داد.

SME ها چگونه می توانند اصطلاح مسئولیت اجتماعی شرکت را با زندگی پر کنند؟ روند کار ساده تر از آن است که معمولاً تصور می شود. از این گذشته ، این یک اصل فوق العاده مقیاس پذیر است که گزینه های پیاده سازی متعددی را ارائه می دهد. مباحث کلاسیک بهداشت در محل کار ، سازگاری خانواده و کار ، و Na

بهداشت در محل کار

احتمالات زیادی وجود دارد مسئله بهداشت در محل کار را نزدیکتر کنید. برای این کار لازم نیست یک مربی شخصی استخدام کنید. به عنوان مثال ، بررسی محل کار از نظر ارگونومیک قابل تصور است . این می تواند به نصب یک محافظ صفحه نمایش با تمرینات آرامش و جبران کوچک برای کارهای کم تحرک در دفتر مرتبط باشد. نصب ساده مخازن آب نیز می تواند اولین قدم باشد. در محل کار آب کم بنوشید ، بیشتر قهوه. دیسپنسرهایی با اتصالات آب لوله کشی با قیمت حدود 1000 یورو در دسترس هستند. علاوه بر این ، هزینه هایی برای تمیز کردن و نگهداری منظم و همچنین هزینه های آب وجود دارد. هزینه دوم در هنگام استفاده از یک دستگاه پخش کننده آب با اتصال لوله کم است.

علاوه بر این ، شرکت ها می توانند به کارمندان خود انتخاب هفتگی میوه تازه و / یا میان وعده های سالم موجود است. شایسته است که یک پلت فرم دیجیتال استفاده کنید که از طریق آن کارمندان می توانند در مورد مسائل بهداشتی تبادل اطلاعات کنند. در Adacor ، ما برای این کار از جلسات گفتگوی داخلی و ویدئویی خود استفاده می کنیم. ما بصورت آنلاین آموزش می بینیم یا در مورد دستور العمل های ساده و سالم ایده هایی رد و بدل می کنیم.

دستگاه های پخش کننده آب برای کارمندان Adacor در هر آشپزخانه ای راه اندازی شده اند.

سازگاری خانواده و کار

کمک هزینه مهد کودک بدون مالیات برای به همان اندازه جذاب هر دو طرف مالیات و مشارکت های تأمین اجتماعی را پس انداز می کنند. کمک هزینه کودکستان این مزیت را به کارفرمایان می دهد که هزینه ها را می توان به خوبی محاسبه کرد. از یک طرف ، آنها به سه سال محدود می شوند. برای دیگری ، آنها فقط در کودکان تأثیر می گذارند. این مبلغ به معنای فرمول ناخالص برابر با خالص می تواند به عنوان بخشی از حقوق و دستمزد به شما منتقل شود. این از لحاظ ملموس به چه معناست؟ به عنوان مثال ، اگر ماهانه 2500 یورو ناخالص درآمد دارید و در مورد افزایش حقوق 100 یورویی مذاکره می کنید ، باید مالیات و کمک های تأمین اجتماعی این 100 یورو را پرداخت کنید. بسته به طبقه مالیات ، فقط بین 40 تا 60 یورو خالص از افزایش دستمزد باقی مانده است. اگر کارفرما هزینه مهد کودک را با 100 یورو در ماه یارانه پرداخت کند ، کارمند این 100 یورو را خالص دریافت می کند. او فقط باید مدرک استفاده را به کارفرما ارائه دهد. میزان دقیق کمک هزینه را می توان آزادانه با کارفرما مذاکره کرد. فقط یک حد بالایی وجود دارد: کل مبلغ مربوط به مرکز مراقبت مربوطه.

از دیگر امکانات حمایت از نیروی کار می توان به ساعات کاری مبتنی بر اعتماد ، امکان کار در دفتر خانه یا تأسیس دفاتر والدین و کودک اشاره کرد. اگر کارمندان بتوانند زندگی خصوصی و کاری خود را به طور بهینه از طریق کار در خانه هماهنگ کنند و قرار ملاقات فقط در زمان اصلی انجام شود ، بهره وری به طور محسوسی افزایش می یابد. بنابراین عباراتی مانند تعادل بین زندگی و زندگی یا ادغام کار و زندگی به یک فرهنگ شرکتی زنده تبدیل می شوند.

 دفتر والدین و فرزند ما در محل های Offenbach

دفتر والدین و کودک ما در محل در آفنباخ

سبز فکر کنید – به خاطر محیط زیست

علاوه بر خرید برق سبز ، شرکت ها می توانند از غرامت CO2 برای کاهش اثر کربن خود استفاده کنند. هدف از جبران CO2 جلوگیری از انتشار مقدار مشخصی است که نمی توان در این کشور در مکان دیگری در جهان از آن جلوگیری کرد. به عنوان مثال ، سازمان Atmosfair از کمک های مالی برای اجرای پروژه های حفاظت از آب و هوا در سراسر جهان استفاده می کند که باعث کاهش CO2 می شود. به عنوان مثال ، برای جبران پرواز برگشت از فرانكفورت به مونیخ ، Atmosfair ده محاسبه می كند. بسیاری از شركت ها با تهیه دوچرخه های شرکتی کارمندان ، زین ها را تغییر داده و تحرک خنثی با CO2 را امکان پذیر می کنند. به همین ترتیب ، فرض متناسب هزینه های بلیط شغلی مقدار قابل محاسبه با تأثیر ماندگار است.

 YouTube

با بارگذاری ویدیو ، سیاست حفظ حریم خصوصی YouTube را می پذیرید.
بیشتر بیاموزید

بارگیری ویدئو

قرارداد جهانی ملل متحد به عنوان یک راهنما

قرارداد جهانی سازمان ملل متحد رهنمودهای خوبی برای شرکت هایی که می خواهند اولین قدم ها را برای پایداری بردارند ارائه می دهد با او. شرکتهای شرکت کننده متعهد می شوند که مدیریت شرکتی پایدار را رعایت کرده و با رعایت اصول اساسی در مورد حقوق بشر ، شرایط کار ، حفاظت از محیط زیست و مبارزه با فساد اداری . اینكه كدام یك از 17 هدفی كه شركتها پشتیبانی می كنند و از كدام معیارها برای این كار استفاده می كنند ، به خود آنها بستگی دارد. هیچ مشخصاتی وجود ندارد و هر شرکتی می تواند راه حل های فردی را توسعه و توسعه دهد. الزامات گزارش – به عنوان مثال ، نامه ای از مدیریت با تعهد به ، شرح اقدامات انجام شده در سال جاری ، اندازه گیری موفقیت و چشم انداز اقدامات برنامه ریزی شده در سال آینده – به یک رویکرد ساختار یافته به موضوع پایداری کمک می کند و اجرای اقدامات قابل اندازه گیری و توسعه بیشتر آنها.

پیشرفت با اقدامات CSR

مشارکت در فرصتی عالی برای ارزیابی و توسعه مداوم اقدامات CSR موجود در زمینه فرهنگ سازمانی و محل کار فراهم می کند مکان عالی برای اهدای جایزه® . این جایزه معتبر سالانه توسط موسسه تحقیقاتی و مشاوره ای بین المللی Great Place to Work® به شرکت های منتخبی اعطا می شود که کیفیت و جذابیت خاص خود را به عنوان کارفرمایان از طریق تجزیه و تحلیل فشرده از فرهنگ شرکت و یک نظرسنجی جامع از کارمندان ناشناس ثابت کرده اند.

نتایج نظرسنجی بازخورد ارزنده ای درباره موفقیت اقدامات CSR برای کارمندان در اختیار شرکت ها قرار می دهد و پتانسیل پیشرفت را نشان می دهد. شرکت های شرکت کننده می توانند با همکاران صنعت و سایر شرکت ها در سراسر آلمان مقایسه و تبادل نظر کنند. این به آنها الهام بخش مفیدی برای توسعه بیشتر درونی خود می دهد. آخرین اما مهمترین ، این جایزه به رسمیت شناختن موفقیت قبلی برای کارمندان است و باعث افزایش جذابیت در

Adacor از سال 2018 در نظرسنجی Great Place to Work® شرکت کرده است. نتایج تجزیه و تحلیل فشرده موسسه Great Place to Work® به بخشی مهم از فرهنگ شرکت ها و محل کار تبدیل شده و بازخورد ارزشمندی را ارائه می دهد. ما پیشنهادهای زیادی را از گزارش نتایج می گیریم و به طور مداوم روی اقدامات و فرآیندهای بهبود رضایتمندی کارمندان خود کار می کنیم.

تلاش های ما در زمینه CSR برای تقویت فرهنگ سازمانی در حال نتیجه دادن است! در سال 2020 ، آداكور به خاطر كيفيت و جذابيت خاص خود به عنوان سه بار با جايزه Great Place to Work® مفتخر شد. طبق ارزیابی ها ، Adacor به دلیل مزایای خارق العاده و جذاب اجتماعی که دارد از سایر شرکت ها در آلمان ، صنعت ICT و به ویژه در هسن متمایز است. اطلاعات بیشتر را می توانید در وبلاگ شغلی ما بیابید.

 عکس: Gero Breloer، Barbara Köng، Robert Staffl for Great Place to Work® "width =" 800 "height =" 515 "srcset =" https: //blog.adacor. com / wp-content / uploads / 2020/02 / kiki_andy_800x515.jpg 800w ، https://blog.adacor.com/wp-content/uploads/2020/02/kiki_andy_800x515-300x193.jpg 300w ، https: // وبلاگ. adacor.com/wp-content/uploads/2020/02/kiki_andy_800x515-768x494.jpg 768w "sizes =" (max-width: 800px) 100vw، 800px

Kiki Radicke و Andreas Bachmann در مراسم اهدای جایزه بهترین کارفرمای آلمان

شما می توانید یک چک لیست مفید برای معرفی مدیریت CSR موفق در این مقاله پیدا کنید :

.