در آغاز یک پروژه ابری ، مدیران پروژه IT اغلب این سؤال را دارند که ابر فناوری اطلاعات به بهترین وجه نیازها یا نیازهای آنها را برآورده می کند (متناسب با هدف – ابزار: این در مورد مزایای راه حل است که "مفیدترین" برای هدف مورد نظر است). این امر همراه با این شرط است که شرایط و سطح خدمات توافق شده به طور کامل برآورده شود (متناسب با استفاده – گارانتی). در این مرحله ، سؤال اساسی برای شرکتها نیز مطرح می شود: از کدام شرکت ارائه دهنده یا شرکت شریک می توانیم برای موفقیت و پایداری این مسیر پیچیده استفاده کنیم؟
پنج مرحله از مسیر موفق به ابر
برای شرکت ها ضروری است. برای دنبال کردن یک مسیر ساختاری در مسیر مناسب ترین ابر. توصیه می شود در چند مرحله و به عنوان بخشی از یک روند مشاوره پیش بروید. هدف کلی مشاوره ایجاد درک مشترک از مسئله به عنوان پایه ای برای اجرای راه حل ابری مبتنی بر نیاز است. بسته به دامنه و پیچیدگی پروژه ، مراحل فردی با شدتهای مختلفی طی می شود. شفافیت و ساختار با کمک یک شخص مخاطب اختصاصی برای مدیریت فرآیند مشاوره حاصل می شود. در Adacor ، این نقش توسط مدیریت راه حل به دست می آید.

شکل: پنج مرحله موفقیت در ابر
1. فاز: هدف / انگیزه
در Adacor ، در آغاز مرحله تفاهم برای همه افراد درگیر توسعه یافته است چرا شرکت مشتری در حال اجرا یک راه حل فناوری اطلاعات در ابر است. می خواهید. این در مورد درک انگیزه های مهاجرت ابر آینده است. در مباحث مشترک اهداف اصلی را بررسی می کنیم و بحث می کنیم که در صورت لزوم چه مشکلاتی باید حل شود. نتیجه این ملاحظات به ما کمک می کند تا از منظر ارائه دهنده راه حل ابر (مدیریت شده) Cloud ، یک بینش اول از پروژه مربوطه را بدست آوریم. در مرحله اول مشخص شده است که محیط های ابری IT برای پروژه مناسب هستند و کدام ها مناسب نیستند. این موارد شامل …
- … ابر خصوصی با منابع اختصاصی مانند فایروال ، گره های محاسباتی قدرتمند ، منابع ذخیره سازی و یک مرکز مدیریت برای مدیریت ،
- … ابر عمومی و محیط های ابر ابر مایکروسافت لاجورد Platform یا خدمات وب آمازون (AWS) ،
- … ابر ترکیبی با چشم انداز فناوری اطلاعات در محل ، ابرهای مختلف خصوصی و ابرهای عمومی و همچنین مدلهای مختلف عملکرد از ITIL تا DevOps ،
- … ابر شرکت با موارد مجازی سیستم ها و ترکیب مناسب چابکی ، عملکرد ، مقیاس پذیری و امنیت.
2. فاز: تجزیه و تحلیل
پس از اینکه اهداف تعریف شده و نیازهای فعلی مشخص شد ، مرحله دوم مرحله دوم روند مشاوره درمورد انجام یک بررسی as-is است. این اغلب با بررسی اسناد موجود انجام می شود. این پایه و اساس یک بررسی / تجزیه و تحلیل مورد نیاز ساختار را تشکیل می دهد. بسته به دامنه و پیچیدگی پروژه ، یک کارگاه آموزشی (تحلیل نیازهای ابر) در این مرحله می تواند مفید باشد. در آن ، هر دو طرف شخصاً با یکدیگر آشنا می شوند و براساس یک رویکرد الزامات یا راه حل گرا ، نکات مشخص را در گفتگوی مستقیم کار می کنند. موارد زیر در مورد Adacor به عنوان ارائه دهنده راه حل ابر (مدیریت شده) اعمال می شود: گوش دادن فعال به درک نیازها و نیازها کمک می کند.
تعیین الزامات عملکردی و غیر کاربردی و ارزیابی بعدی آنها نقش اساسی در تحلیل نیازها دارد. در اینجا ، مدیران پروژه اغلب بر روی الزامات عملکردی متمرکز می شوند. "من می خواهم CMS / راه حل برنامه خود را با شما میزبانم" نمونه ای از چنین الزامی است. عوامل اضافی زیادی وجود دارد که باید در قالب الزامات غیر کاربردی در نظر گرفته شود. این شامل ، به عنوان مثال ، گسترش تحقق الزامات "دسترسی فوری به محتوای راه حل CMS / برنامه من باید در سراسر جهان امکان پذیر باشد. اجزای زیرساخت ها باید بصورت شبانه روزی کنترل شوند. علاوه بر این ، الزامات نظارت بانکی برای IT (BAIT) از سازمان نظارت فدرال مالی (BaFin) باید در نظر گرفته شود. " این الزامات منجر به معیارهای کیفیت اضافی ، مانند پشتیبانی شبانه روزی – از جمله نظارت ، در دسترس بودن زیاد و عملکرد بالا از طریق شبکه تحویل محتوا (CDN) می شود. مقررات قانونی یا BAIT و الزامات ناشی از آن نیز از همین نتیجه گرفته شده است. این باید در طراحی راه حل بعدی در نظر گرفته شود. مدیریت راه حل ما از طریق این الزامات بطور منظم و گام به گام طی می کند تا در نهایت راه حل مناسبی برای پروژه ابر شرکت مشتری ارائه شود.
3. فاز: مفهوم راه حل
بر اساس الزامات ثبت شده ، محلول ابری مناسب در مرحله سوم ساخته شده است. این در مورد ایجاد نمای کلی معماری هدف یا یک مفهوم هدف با اجزای لازم (به عنوان مثال ابر خصوصی مبتنی بر سکوی مجازی سازی VMware) در طول مشاوره است. همچنین خدمات مدیریتی مانند مدیریت سرور (مانند نظارت بر پشتیبانی 24/7 و پشتیبانی از سیستم) یا خدمات مدیریتی سیستم عامل مانند نصب ، پیکربندی و نظارت بر سرورهای وب یا بانکهای اطلاعاتی نیز در اینجا مورد توجه قرار گرفته است. الزامات بیشتر در متن مورد توجه قرار می گیرد و بخشی از راه حل کلی است. این همچنین شامل انجام الزامات مربوط به امنیت IT با انجام اسکن های منظم آسیب پذیری یا اسکن برنامه های وب است. این اطمینان می دهد که هرگونه شکاف امنیتی در زمان مناسب کشف و به سرعت بسته می شود.
در این مرحله مشاوره ، Adacor به طرز مؤثر استراتژی پشتیبان شرکت های مشتری را بررسی کرده و از آنها برای تهیه پیشنهادات متناسب استفاده می کند. به عنوان مثال ، علاوه بر تأمین زیرساختهای ابری در یک مرکز داده دارای گواهینامه ISO 27001 ، شرکتها از طیف گسترده ای از خدمات (مدیریت) قدردانی می کنند. خدمات گسترده این مزیت را فراهم می کند که شرکت های مشتری بتوانند به طور کامل در تجارت اصلی خود یا یک راه حل کاربردی مربوطه متمرکز شوند. پایان این مرحله تصویب یک مفهوم خشن هماهنگ و شفاف است که در آن شرکت دقیقاً می داند که راه حل آن در چه شرایطی قرار دارد و شرایطی که "تحویل" می گیرد.
4 فاز: پیشنهاد
تمرکز مرحله چهارم تثبیت کتبی پروژه با شرایط چارچوب مربوطه است. در یک پیشنهاد خیاطی راه حل هدفمند با توجه به الزامات تعیین شده از جمله خدمات ، با جزئیات ارائه می شود. در مورد پروژه های پیچیده ، Adacor ممکن است چندین نوع راه حل ارائه دهد. هیچ راه حلی به صورت سنگی تنظیم نشده است ، اما همه مفاهیم انعطاف پذیری را به مشتری ارائه می دهند که بتواند بعداً تنظیمات خوبی را انجام دهد.
روند مداوم ایجاد یک پیشنهاد همیشه شامل گزینه هایی برای هماهنگی و شفاف سازی سوالات از طرفین است. در Adacor ، ما از همان ابتدا مشاوره شخصی را ارزیابی می کنیم. همکاری ارزنده با مشتریان نکته اساسی برای ما است. در این مرحله ، مفهوم خشن نیز به تفصیل شرح داده می شود و به عنوان یک مفهوم مفصل تصویب می شود.
5. فاز: شروع پروژه
مراحل مشاوره با مرحله [پنجموپایانی نهایی می شود ، شروع پروژه . شرکت پیمانکار با پذیرش پیشنهاد و قرار دادن رسم سفارش ، اعتماد خود را به (ارائه شده) ارائه دهنده راه حل ابری می اندازد. با این حال ، شروع پروژه پایان زنجیره مشاوره کلی نیست ، بلکه آغاز مراحل اجرای پروژه بعدی است. این شامل برنامه ریزی نقطه عطف ، انتقال یا آزمایش است. در Adacor ، "Smooth Handover" از مدیریت راه حل برای تیم پروژه در عملیات مشتری اطمینان می دهد که همکاران کلیه مطالب پیشنهادی مرتبط را برای اجرای موفقیت آمیز پروژه می دانند. جزئیات مهم مانند اطلاعات مربوط به اشخاص مختلف تماس / ذینفعان این پروژه در شرکت مشتری نیز منتقل می شود. مجهز به این جزئیات ، اجرای آسان راه حل مورد نظر بسیار ساده تر است.
نتیجه گیری: با احساس خوبی در ابر
به طور خلاصه ، اگر دو طرف – شرکت های مشتری و (اداره شده) ، چیزی در راه موفقیت پروژه نیست. ارائه دهنده راه حل Cloud – از ابتدا با نزدیک همکاری می کند: این شامل لیست دقیق شرایط شخصی توسط شرکت راه اندازی (بالقوه) راه اندازی – با خوشحالی با راهنمایی و پشتیبانی از ارائه دهنده راه حل Cloud – و توسعه راه حل های بعدی توسط تیم مجرب از مدیریت راه حل و فنی می باشد. کارشناس از طرف ارائه دهنده.
.