بسیاری از شرکت ها با ارسال کارمندان از محل های دفتر به محل کار خود ، به کند کردن شیوع بیماری Sars-CoV-2 coronavirus و COVID-19 کمک می کنند. در Adacor ، تقریباً همه همکاران از 18 مارس سال 2020 از دفتر خانه دیجیتالی خود مشغول به کار هستند. فقط کارمندان کاملاً لازم از تیم های کمکی ، اداری و عملیاتی در دفاتر یا مرکز داده در محل کار خود باقی می مانند. ایمن کردن مراحل مکالمه تلفنی از طریق شبکه خصوصی مجازی (VPN) محافظت کافی در هنگام انتقال داده ها را تضمین می کند.
برخلاف یک دفتر خانه تحت شرایط عادی ، که معمولاً فقط در روزهای فردی و کارمندان منظم در محل را شامل می شود. در این شرایط بحرانی ، ما مجبور هستیم برای چند هفته یا ماه با تیم های خود یا حتی به عنوان یک شرکت کامل از دفتر خانه خود همکاری کنیم. این به معنای چالش های کاملاً متفاوت و جدید برای کارمندان و مدیران است.
کار در خانه باید برنامه ریزی شود.
کار از خانه می تواند در ابتدا با احساس آزادی ، خودمختاری و آرامش همراه باشد. در محیط خانه ، دفتر با رئیس و همکاران دور است. برای کارکردن به عنوان کار در اداره ، در هنگام کار در خانه ، درجه بالایی از نظم و انضباط ، خود ساماندهی و حفظ مخاطبین ضروری است. این نکات می تواند برای افرادی که معمولاً صبح ها به سمت اداره می روند ، به یک چالش غیرمعمول تبدیل شود. و دفتر خانه به معنای کار بدون کنترل با سرعت خود شما نیست. هنوز مواقعی وجود دارد که کارمندان باید قابل دسترسی باشند. چگونگی ساماندهی دفتر خانه به شرکت مربوطه و فرهنگ سازمانی بستگی دارد.
10 بهترین راهنمایی در مورد چگونگی موفقیت در اداره خانه خود
1. تأسیس شغل دائمی
کلمات دفتر خانه به معنای کار کردن روی تختخواب ، نیمکت یا جلوی تلویزیون نیست. این مکان ها برای استراحت است نه کار. از آنجا که هر خانه ای دارای یک دفتر مبله نیست ، مهم است که در نظر بگیرید مکانی که می توانید محل کار خود را در آن مستقر کنید تا بتوانید در آن دچار آسیب نباشید. این لازم نیست که یک اتاق کل باشد ، بلکه باید محلی باشد که علامت آن باشد که کار در آنجا انجام می شود.
2. روز خود را بسازید
در ابتدای کار روز خود را در خانه انجام دهید و همیشه در همان زمان شروع کنید. روز را تقسیم کنید و یک استراحت و پایان روز برنامه ریزی کنید. وظایف خود را یادداشت کنید. بهتر است آنها را آویزان کنید تا بتوانید به همه چیز فکر کنید. یک لیست کارها را بنویسید یا از post-it برای ساختن وظایف خود استفاده کنید.
3. اهداف روزانه را تعیین کنید
در Adacor ، از روش های چابک سازماندهی کار در همه تیمها استفاده می کنیم. ما عادت کرده ایم که به طور خلاصه روزانه خودمان را هماهنگ کنیم و وظایف را در اولویت قرار دهیم. چه چابک باشد یا نباشد ، در هر سازمان کاری این تفاوت را ایجاد می کند که شخصاً با تیم بنشینید یا به تنهایی در مقابل کامپیوتر کار کنید. روی توپ بمانید و با همکاران و مدیران خود هماهنگ کنید. تعیین اهداف روزانه روشن مفید است. علاوه بر این ، با تیم خود در تماس باشید و وظایف خود را در خانه نیز به همان اندازه جاه طلبانه در دفتر برنامه ریزی کنید. هر فرد باید در مورد ساختار روزانه خود با هم اتاقی ها صحبت کند تا اوقات مشخصی برای کار و زندگی خصوصی در نظر گرفته شود.
4. لباس انگار که می خواهید به دفتر بروید
کارل لاگرفلد گفت: "کسانی که لباس های ژاکت می پوشند ، کنترل زندگی خود را از دست داده اند." با این وجود ، لباس مناسب برای مناسبت مناسب می تواند احساس خوبی به شما بدهد. در دفتر خانه به سرعت اتفاق می افتد که روز را در لباس خواب یا پیراهن کش راحت در میز می گذرانیم. هرکسی که وقت را صرف کند و درست مانند زندگی عادی روزمره خود را در خانه آماده کند ، کارهای روزمره خود را بر عهده می گیرد و سریعتر به حالت تجارت می رود. پس از کار ، می توانید به لباس بعد از کار خود برگردید و اوقات آزاد خود را از ساعات کاری خود جدا کنید.
5. با شفاف ارتباط برقرار کنید
همکاران در دفتر می توانند ببینند چه زمانی وارد شده اید و به طور فعال در آنچه اتفاق می افتد شرکت می کنید. در خانه اینگونه نیست. به طوری که می دانید هنگام کار ، مهم است که به طور مرتب از زمان حضور و غیاب مطلع شوید. در شرایط فعلی ، ممکن است کارکنان در مراقبت از کودکان درگیر شوند ، بنابراین مهم است که بدانیم چه کسی در دسترس است و چگونه است. در Adacor از یک ابزار چت استفاده می کنیم. همه می توانند ببینند چه زمانی در آنجا هستیم. همانطور که در دفتر ، جایی که شما به طور فعال تبریک می گویید و خداحافظی می کنید و بدین ترتیب آغاز و پایان ساعت کار را برقرار می کنید ، این کار را باید بصورت مجازی در چت گروهی نیز انجام داد. اگر شخصی در دسترس نباشد ، به عنوان مثال به دلیل برگزاری جلسه ، دیگران می توانند این مورد را در تقویم کارمندان مشاهده کنند.
از قالب هایی مانند دالی یا استندپ استفاده کنید و یکدیگر را با نتایج کار همه اعضای تیم به روز کنید. [19659002]
6. هر از گاهی استراحت کنید
در زندگی روزمره در دفتر ، شما هنگام ناهار کنار هم می نشینید ، یک فنجان قهوه در بین آنها قرار می دهید ، یا بیرون از درب ملاقات می کنید تا سیگار بکشید. در دفتر خانه این امکان پذیر نیست. با این حال ، استراحت بخش مهمی از روز کاری است. بیرون کشیدن خود به طور خلاصه و پاک کردن سرتان برای کار متمرکز ساعت ها ضروری است. بین هم فاصله بگیرید. شکستن برنامه به همان اندازه ساختارهایی که باید انجام شود ساختار یافته است. ناهار بخورید یا یک دور هم دور محاصره کنید و به آرامش بیشتری باز خواهید گشت. هر 5 دقیقه یکبار و کشش یا کشش انجام دهید. حرکت کن.
7. از حواس پرتی ها بپرهیزید
در خانه نمی توانیم همیشه به اتاق اجتماعات یا گوشه ای آرام مانند در دفتر عقب نشینی کنیم. حواس پرت به سرعت اتفاق می افتد: بچه ها در داخل اتاق گول می زنند و می خواهند بازی کنند ، شریک زندگی به سرعت به اطلاعات نیاز دارد ، همسایه سوراخ هایی را در دیوار سوراخ می کند و اوه ، فرش هنوز هم نیاز به تخلیه دارد. حتی نگاهی گذرا به رسانه های اجتماعی به سرعت اتفاق می افتد. نسبت به این اتلاف وقت هشیار باشید. حواس پرتی ها در همه جا کمرنگ است و فقط نظم و انضباط به شما کمک می کند. به عنوان مثال ، برای استفاده از رسانه های اجتماعی زمان های مشخص را برنامه ریزی کنید. اگر با کودکان زیر یک سقف زندگی می کنید ، در خانه ای با همسایگان پر سر و صدا یا در خیابان شلوغ ، می توانید از هدفون استفاده کنید. از بین بردن همه عوامل مخرب غیرممکن خواهد بود ، اما برخی از آنها به راحتی مدیریت می شوند.
8. حفظ روابط اجتماعی
اهمیت مبادله اجتماعی را نباید دست کم گرفت. Covid-19 فقط به کار در خانه نمی پردازد و همه چیز همان است. در عوض ، اکنون ما مجبوریم ارتباطات اجتماعی خود را به گونه دیگری سامان دهیم. برای ارتقاء تعامل اجتماعی در خانه ، ما یک گفتگوی کوچک دیجیتالی در Adacor تنظیم کرده ایم. همکاران برای استراحت قهوه مجازی در اتاق چت تصویری ملاقات می کنند. ما از همه کارکنان خواسته ایم تا تصاویر محل کار در منزل خود را ارسال کنند تا همه تصور کنند که چگونه همکارانشان کار می کنند. برای مادران و پدران این شرکت ، یک گروه چت ایجاد کرده ایم که ایده های والدین را در مورد کارهایی که می توانند با فرزندان خود در برابر کسالت در این مواقع انجام دهند فراهم کرده است. اتاق به عنوان یک تبادل بین والدین انجام می شود. آبجو پس از کار نیز از طریق کنفرانس facetime یا ویدئو کار می کند.
9. حفظ جریان اطلاعات
اگر ما در خانه خود کار می کنیم ، تمرکز کار ما عمدتاً بر وظایف خودمان و وظایف تیم خودمان است. تبادل غیر رسمی گروهی متقابل دیگر بخشی از زندگی روزمره ما نیست. بسته به نحوه راه اندازی یک شرکت ، این مبادله کاملاً به سطوح مدیریت تغییر می کند. این می تواند به معنای این باشد که تیم های جداگانه خود را جدا می کنند. ارتباط بین آنها کار می کند و جریان رسمی برقراری ارتباط از طریق رهبر تیم انجام می شود ، اما هیچ مکالمه ای کوتاه با همکار از تیم همسایه وجود ندارد.
این مبادله به ویژه به منظور حفظ احساس اجتماع و از بین رفتن پشتیبانی متقابل از اهمیت ویژه ای برخوردار است. ، قالب هایی را تنظیم کنید که یک بروزرسانی شخصی را در بین تیم های مختلف ارتقا بخشد و ارتباطات متقابل تیمی را منحصراً به دست مدیران ندهد. الزامات و ابزارهای فنی
برای همه چالش های ذکر شده در بالا ، فناوری بدون عملکرد و ابزارهای مناسب مبتنی بر وب می توانند نقش موثری در ایجاد کار در خانه داشته باشند. یک سیستم کنفرانس ویدئویی خوب ، چت گروهی و اتصال خوب VPN به سیستمهای موجود در دفتر ، مرکز داده و ابر ضروری است.
مدیریت پیوستگی تجارت – اقدامات اساسی انجام شده
بحران تاجی به معنای ما است. Adacor در یک موقعیت استثنایی. با چند استثناء ، کارمندان ما در خانه مشغول به کار هستند. در این شرایط ما یک بار دیگر متوجه می شویم که تمرکز ما در تقویت فرهنگ چابک و قابل تقدیر شرکت ها چقدر مهم است. انسجام همه کارمندان ابتدایی است و باید قبل از چنین شرایط بحرانی زندگی کرد ، به طوری که شما به عنوان یک شرکت و کارمندان اکنون می توانید از این پاداش ها استفاده کنید. مکانهای دفتر ممکن است در مقطعی از این مقاله توسط مدیرعامل ما آندریاس باخمان در دسترس نباشد.
مدیریت پیوستگی تجارت – ما هنوز عملیاتی می شویم
.